En vanlig dag på Linneas Förskola

I dagsläget öppnar vi klockan 6.00. Barnen leker fritt i våra inomhuslokaler fram tills vi äter frukost.

Klockan 8.00 äter vi frukost tillsammans. Därefter har barnen en stund av lek.

Ca 10.00 har vi samling i våra ålderindelade grupper: ägg, larver, puppor och fjärilar. I grupperna sjunger vi, skapar, leker, pysslar, utforskar närmiljön och naturen mm.

Klockan 11.45 äter vi lunch.

Därefter går vi ut till vår utomhusmiljö på gården och är ute tills det är dags för mellanmål.

Klockan 15.00 äter vi mellanmål. Barnen leker, spelar spel, pusslar, pysslar med varandra tills de åker hem. Leken är en mötesplats för barnen, där de får testa, pröva idéer och utforska sig fram. Tillsammans och i samspel med andra barn lär de sig samarbeta för att leken ska fungera och utvecklas.

Vi stänger förskolan klockan 17.00.

Ibland äter vi lunch och mellanmål utomhus.

Några viktiga punkter

♥ All personal har tystnadsplikt.

♥ Alla barn är olycksfallsförsäkrade till och från och den tid de befinner sig på förskolan.

♥ Barnens kläder ska vara märkta.

♥ Vi är ute oavsett väder, därför behöver barnen flera ombyten och passande kläder efter väder.

♥ Barnens tider lämnar ni till oss genom att fylla i ett schema på hypernet. Var noga med att meddela ändringar, ledighet och sjukdom. Det kan också vara bra att veta om någon annan än ni föräldrar hämtar era barn.

♥ Viktigt att ni alltid tar kontakt med personal vid lämning och hämtning.

♥ I hallen finns veckoplanering, meddelanden och annan viktig information. Ta för vana att titta där varje dag.

Dela den här sidan